katzronnie|$114For3Mo.of auto Insurance? Check if-You-Qualify.JX
ছিল না কিন্তু তাদের কোনো লাভ হয় নি। শুধু পরিশ্রম করে গেল। পারিশ্রমিকের জন্য তারা প্রত্যাশা করেছিল। এ অবস্থায় কী করণীয়? আপনি এর জন্য অনুতপ্ত হতে যাবেন কেন? আপনি তো আর কোনো অপরাধ করেন নি! ধরে নিচ্ছি আপনার নিজের কোনো জায়গাতেই তারা পরিশ্রম করেছে বা নিজের কোনো সম্পদে। তাহলে তারা সম্ভবত আপনার সাথে এরকম চুক্তি করেছিল যে, তাদের পরিশ্রমের ফলে যদি লাভ হয়, তাহলে তারা আপনাকেও লাভের কিছুটা অংশ দিবে, অথবা দিবে না। এখন তারা পরিশ্রম করে গেল, কিন্তু তাদের কোনো লাভ হলো না। সেক্ষেত্রে তো তাদেরই পারিশ্রমিক প্রত্যাশা করাটা সমীচীন নয়! হ্যাঁ, আপনার হয়তো এখন তাদের পরিশ্রম দেখে মায়া লাগতেই পারে। সেটা অস্বাভাবিক না, বরং এরকম বোধ সব মানুষেরই থাকা উচিত; কিন্তু তার জন্য অনুতপ্ত হওয়ারও কিছু নেই। এখন তারা যদি আর্থিক সমস্যায় থাকে, আর আপনারও যদি সামর্থ্য থাকে, তাহলে তাদের পারিশ্রমিক দিয়ে সাহায্য করতে পারেন। আর যদি তা না হয়; অর্থাৎ তারা আর্থিক সমস্যায় আছে কিন্তু আপনারও সামর্থ্য নেই, কিংবা আপনার সামর্থ্য ঠিকই আছে কিন্তু তাদেরও কোনো আর্থিক সমস্যা নেই, তাহলে তাদের জন্য কিছু করার চিন্তা, আপনার মাথা থেকে ঝেড়ে ফেলে দিন। ছিল না কিন্তু তাদের কোনো লাভ হয় নি। শুধু পরিশ্রম করে গেল। পারিশ্রমিকের জন্য তারা প্রত্যাশা করেছিল। এ অবস্থায় কী করণীয়? আপনি এর জন্য অনুতপ্ত হতে যাবেন কেন? আপনি তো আর কোনো অপরাধ করেন নি! ধরে নিচ্ছি আপনার নিজের কোনো জায়গাতেই তারা পরিশ্রম করেছে বা নিজের কোনো সম্পদে। তাহলে তারা সম্ভবত আপনার সাথে এরকম চুক্তি করেছিল যে, তাদের পরিশ্রমের ফলে যদি লাভ হয়, তাহলে তারা আপনাকেও লাভের কিছুটা অংশ দিবে, অথবা দিবে না। এখন তারা পরিশ্রম করে গেল, কিন্তু তাদের কোনো লাভ হলো না। সেক্ষেত্রে তো তাদেরই পারিশ্রমিক প্রত্যাশা করাটা সমীচীন নয়! হ্যাঁ, আপনার হয়তো এখন তাদের পরিশ্রম দেখে মায়া লাগতেই পারে। সেটা অস্বাভাবিক না, বরং এরকম বোধ সব মানুষেরই থাকা উচিত; কিন্তু তার জন্য অনুতপ্ত হওয়ারও কিছু নেই। এখন তারা যদি আর্থিক সমস্যায় থাকে, আর আপনারও যদি সামর্থ্য থাকে, তাহলে তাদের পারিশ্রমিক দিয়ে সাহায্য করতে পারেন। আর যদি তা না হয়; অর্থাৎ তারা আর্থিক সমস্যায় আছে কিন্তু আপনারও সামর্থ্য নেই, কিংবা আপনার সামর্থ্য ঠিকই আছে কিন্তু তাদেরও কোনো আর্থিক সমস্যা নেই, তাহলে তাদের জন্য কিছু করার চিন্তা, আপনার মাথা থেকে ঝেড়ে ফেলে দিন। Congrats katzronnie! Lets Drop Your Rate Today!»» Click Here ««
He was a descent of Edmund Plowden, and was raised in a Catholic family. Educated at the College of St Omer, he entered the Society of Jesus in 1759, and was ordained priest at Rome, in 1770.[1] At the suppression of the Society, in 1773, he was minister of the College of Bruges. The Austro-Belgic government, in its execution of the decree of suppression, kept him imprisoned for some months after the closing of the college. He wrote an account of its destruction.[1] In the Catholic tradition, there are many religious institutes of nuns and sisters (the female equivalent of male monks or friars), each with its own charism or special character. Traditionally, nuns are members of enclosed religious orders and take solemn religious vows, while sisters do not live in the papal enclosure and formerly took vows called "simple vows".[4] As monastics, nuns living within an enclosure historically commit to recitation of the full Liturgy of the Hours throughout the day in church, usually in a solemn manner. They were formerly distinguished within the monastic community as "choir nuns", as opposed to lay sisters who performed upkeep of the monastery or errands outside the cloister. This last task is still often entrusted to women, called "externs", who live in the monastery, but outside the enclosure. They were usually either oblates or members of the associated Third Order, often wearing a different habit or the standard woman's attire of the period. Membership and vows In general, when a woman enters a religious order or monastery she first undergoes a period of testing life for six months to two years called a postulancy. If she, and the order, determine that she may have a vocation to the life, she receives the habit of the order (usually with some modification, normally a white veil instead of black, to distinguish her from professed members) and undertakes the novitiate, a period (that lasts one to two years) of living the life of the religious institute without yet taking vows.[5] Upon completion of this period she may take her initial, temporary vows.[6] Temporary vows last one to three years, typically, and will be professed for not less than three years and not more than six.[7] Finally, she will petition to make her "perpetual profession", taking permanent, solemn vows.[8] In the branches of the Benedictine tradition, (Benedictines, Cistercians, Camaldolese, and Trappists, among others) nuns take vows of stability (that is, to remain a member of a single monastic community), obedience (to an abbess or prioress), and conversion of life (which includes poverty and celibacy). In other traditions, such as the Poor Clares (the Franciscan Order) and the Dominican nuns, they take the threefold vows of poverty, chastity and obedience. These are known as the 'evangelical counsels' as opposed to 'monastic vows' proper. Most orders of nuns not listed here follow one of these two patterns, with some Orders taking an additional vow related to the specific work or character of their Order (for example, to undertake a certain style of devotion, praying for a specific intention or purpose).[9][10] Bridgettine Sisters at the March For Life in Washington, D.C., January 2009 Mother Teresa, founder of the Missionaries of Charity[9][10] Cloistered nuns (Carmelites, for example) observe "papal enclosure"[11] rules, and their nunneries typically have walls separating the nuns from the outside world. The nuns rarely leave (except for medical necessity or occasionally for purposes related to their contemplative life) though they may receive visitors in specially built parlors, often with either a grille or half-wall separating the nuns from visitors. They are usually self-sufficient, earning money by selling jams, candies or baked goods by mail order, or by making liturgical items (such as vestments, candles, or hosts to be consecrated at Mass for Holy Communion). After his release from confinement, he was for a time at the College of Liège, which the prince-bishop of Liège had offered to the English ex-Jesuits. Returning to England, he became a tutor in the family of Mr. Weld, and chaplain at Lulworth Castle, where he assisted at the consecration of Bishop Carroll, in 1790. He preached the sermon on the occasion, and published an account of the establishment of the new See of Baltimore.[1] Father Plowden had a large share in the direction of Stonyhurst College, founded in 1794. After the restoration of the Society of England, he was the first master of novices, at Hodder. In 1817, he was appointed Provincial, and at the same time, Rector of Stonyhurst, holding the later office till 1819. Summoned to Rome for the XXth General Congregation (1820) and election of the Superior General of the Jesuits, he died suddenly in Jougne (France), on his journey homeward, and, through mistaken information to his mission and identity, he was buried with full military honours. His attendant had gathered the information that he had been at Rome in connection with business concerning a "general", and the town authorities, mixing things, concluded that he was a general of the British army, hence the military funeral. Works In addition to his many administrative activities and occupations, Plowden was a prolific writer. He was protagonist in the Catholic polemics ahead of the eventual Catholic Relief Bill. Sommervogel gives a list of twenty-two publications of which he was the author, besides several works in manuscript which have been preserved. He was a lifelong correspondent of Bishop Carroll and wrote a eulogy on the death of his friend in 1815. A large collection of the letters which the interchanged, originals or copies, exists at Stonyhurst and Georgetown College, as also in the Baltimore diocesan archives. References
No comments:
Post a Comment